Podávanie podnetov na Úrad pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou je jednoduchšie
Portál podľa ÚDZS uľahčuje občanovi orientáciu pri podávaní podnetu.
Úrad pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou (ÚDZS) umožňuje občanom priamo na webovej stránke podať podnet v oblasti poskytnutej zdravotnej starostlivosti, platieb v zdravotníckych zariadeniach či správania zdravotníkov.
Hovorkyňa ÚDZS Monika Hudecová v tlačovej správe objasnila, že nový systém podávania podnetov priniesol výhody nielen pre občanov, ale aj samotných zamestnancov úradu.
Tlačivo podnetu
Portál podľa ÚDZS uľahčuje občanovi orientáciu pri podávaní podnetu. „Tento proces je pre sťažovateľov práve vďaka tomuto projektu jednoduchší a prehľadnejší,“ uvádza úrad a dodáva, že tlačivo podnetu je logicky štruktúrované a jednoduché na vyplnenie.
Na portáli možno nájsť rozdelenie podnetov, ktoré je úrad oprávnený riešiť a ktoré je potrebné adresovať na iné inštitúcie.
Vlani úrad evidoval 400 podaní, ktoré odstúpil iným, vecne príslušným inštitúciám.
Služby aj etika
V priebehu päť mesiacov fungovania portálu podnetov úrad vybavil odkazom 131 podaní.
Týkali sa najmä služieb pri poskytovaní zdravotnej starostlivosti, odmietnutia vyšetrenia, objednávania sa k špecialistom, nedodržania termínu, organizácie práce, etiky v zdravotníctve, poplatkov za vyšetrenie.
„Keď prišiel na úrad emailový dopyt, bol obratom vybavený odkazom na portál podnetov,“ uviedla Hudecová.
Po novom sa občania vedia lepšie zorientovať v tom, na akú inštitúciu sa majú so svojím podnetom obrátiť.
Sledujte novinky zo Zdravotníctva na Zdravotnícke správy - Zdravoteka.sk, Farmaceuti na Slovensku - Zdravoteka.sk, Zdravotné sestry - Zdravoteka.sk, alebo ich odoberajte cez e-mail.
Sledujte novinky zo Zdravotníctva na:
Zdravotnícke správy - Zdravoteka.sk
Farmaceuti na Slovensku - Zdravoteka.sk
Zdravotné sestry - Zdravoteka.sk
...alebo ich odoberajte cez e-mail: